Dersin Adı | 3D Modelleme Animasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 208 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | 3 boyutlu modellemeler ile animasyon tekniklerinin öğrencilere öğretilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | 3 boyutlu modellemeler ile animasyon tekniklerinin öğrencilere öğretilmesi |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders hakkında bilgilendirme /cinema 4D programına giriş ve arayüz tanıma | |
2 | Cinema 4D programıyla basit 3D tasarım oluşturma | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:1 |
3 | Modelleme programlarında Adobe İllustrator - Adobe Photoshop programları arasındaki etkileşimi kavrama – Dosya aktarımı ve aktarılan 2B verilerin boyutlandırılmada kullanılması | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:2 |
4 | Cinema 4D programında hazır materyaller oluşturma ve sıfırdan materyal hazırlama (cam, ışık, metal, ahşap) | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:3 |
5 | Cinema 4D programında kamera ve ışık kullanımı | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:4 |
6 | 3D Modellemeye yönelik teknik hazırlıklar - Mimari teknik çizim | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:5 |
7 | Cinema 4D programında hızlı tuşların kavranması ve poligon modelleme uygulaması mimar modellerde sık kullanılan kapı pencere çalışmaları | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:6 |
8 | Cinema 4D kulanılarak 3D stand tasarımı gerçekleştirme | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:7 |
9 | Hazır modellerde gerçekçi texture eklenmesi, kaliteli render ayarlarının kavranması | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:8 |
10 | Kent belleğinde yer edinmiş sanayi, kültürel, kamusal, konut yapılarının 3d modellenmesi / Proje I - (Ara sınav) | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:9 |
11 | 3D modellemenin hareketlendirilmesi, Dinamik özelliklerinin kullanılması | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:10 |
12 | 3D modellemenin zaman çizelgesi üzerinde kurgulanması ve kamera hareketlerinin uygulanması | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:11 |
13 | 3D Karakter hareketlendirme | Cinema 4D Yazar: Caner Bayraktar Bölüm:12 |
14 | 3D Mekanik modellerin hareketlendirilmesi | |
15 | Cinema 4D Kullanılarak, mekanik veya karakter hereketlendirme II - (Final) | |
16 | Dönem çalışmalarının değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | 3 Boyutlu Dünyaya cinema 4D ile adım atın – yazar: H. Deha Etabek ISBN : 978-605-9129-640
Cinema 4D eğitim kitabı – yazar: Caner Bayraktar ISBN : 978-605-5201-487 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 76 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | |||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | |||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | |||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | |||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest